Blender 3D

 

Blender je besplatni open source softvera za 3D računalnu grafiku koji se koristi za stvaranje animiranih filmova, vizualnih efekata, umjetnosti, 3D tiskanih modela, grafike pokreta, interaktivnih 3D aplikacija, virtualne stvarnosti i računalnih igara.

Značajke Blendera uključuju 3D modeliranje, UV odmotavanje, teksturiranje, uređivanje rasterske grafike, simulaciju fluida i dima, simulaciju čestica, simulaciju mekog tijela, oblikovanje, animiranje, premještanje utakmica, prikazivanje, grafiku pokreta, uređivanje video zapisa i komponiranje.

Blender je prvi put objavljen 1995. godine i od tada se razvio u sveobuhvatan softver za stvaranje 3D-a. Ima veliku zajednicu korisnika i aktivan razvojni tim, s redovitim ažuriranjima i dodavanjem novih značajki. Blender ima prilagodljivo sučelje i podržava širok raspon formata datoteka, što ga čini kompatibilnim s drugim 3D softverom.

Jedna od ključnih značajki Blendera je njegova sposobnost rukovanja složenim 3D scenama, uz podršku za fizičke simulacije, sustave čestica i detaljno sjenčanje materijala. Blender također ima ugrađeni kompozitor koji omogućuje naprednu postprodukciju slika i videa te robustan sustav praćenja pokreta za vizualne efekte.

Blender je također poznat po svojoj sposobnosti da proizvede visokokvalitetne renderirane slike i animacije, uz podršku za fizički bazirano renderiranje i napredne tehnike osvjetljenja. Softver je vrlo proširiv, s velikim spremištem dodataka i dodataka dostupnih za poboljšanje njegove funkcionalnosti.

Blender 3.0

Blender 3.0 je najnovija verzija popularnog besplatnog softvera za 3D modeliranje, animaciju i obradu videozapisa. Ovaj softver je s vremenom postao jedan od najvažnijih alata u industriji igara, filmske produkcije, arhitekture i dizajna.

Blender 3.0 donosi brojne nove značajke i poboljšanja, uključujući poboljšane funkcije modeliranja, animacije, tekstura, svjetlosti i mnogo drugih. Novi alati omogućuju kreativnije i preciznije modeliranje, što omogućuje korisnicima da stvore još realističnije i životnije modele.

Blender 3.0 također donosi poboljšanu podršku za VR (Virtual Reality) i AR (Augmented Reality), što omogućuje korištenje ovog softvera za izradu interaktivnih i immersive iskustava. To će također otvoriti nova područja primjene za Blender, poput arhitekture i urbanističkog dizajna.

Pored svega toga, Blender 3.0 nastavlja podržavati otvoreni kôd, što znači da su svi korisnici slobodni da preuzmu i koriste softver, te da su također slobodni da ga prilagode prema svojim potrebama. Ovaj pristup osigurava da će Blender uvijek biti otvoren i dostupan za sve korisnike.

Ukratko, Blender 3.0 je velika nadogradnja koja će osnažiti ovaj softver i omogućiti još kreativnije i inovativnije korištenje. Njegova kombinacija besplatnosti, snage i pristupačnosti čini ga odličnim alatom za sve one koji se bave 3D modeliranjem, animacijom i obradom videozapisa.

Blender Geometry Node

Blender Geometry Node je funkcionalnost u 3D grafičkom programu Blender koja omogućuje korisnicima da stvaraju složene modele bez korištenja tradicionalnih alata za modeliranje. On se koristi za manipulaciju geometrijom 3D objekata, uključujući oblikovanje, deformacije i stvaranje površina.

Geometry Node funkcionira na temelju grafičkog nodnog sistema u Blenderu, što omogućuje korisnicima da koriste različite nodeove za manipulaciju geometrijom objekata. Ovi nodeovi su spojeni u mrežu kako bi se postigli željeni rezultati.

Blender Geometry Node može se koristiti za stvaranje različitih vrsta oblika, uključujući pravilne geometrije, beskonačne površine i složene objekte. Moguće je stvaranje objekata na temelju matematičkih formulacija, kao što su krug, elipsa i spirala, a također i kombiniranje postojećih oblika u nove modele.

Korištenjem Blender Geometry Node funkcionalnosti, korisnici se oslobađaju potrebe da koriste klasične alate za modeliranje i stvaraju modele brže i efikasnije. Osim toga, Geometry Node omogućuje brzo i jednostavno ponavljanje istih postupaka na više objekata, što vam omogućuje da brzo stvarate složene modele bez ponavljanja istih koraka na svakom objektu.

U zaključku, Blender Geometry Node je jedinstvena i korisna funkcionalnost u Blenderu koja omogućuje korisnicima da stvaraju složene modele brže i jednostavnije nego ikad prije. Pomoću grafičkog nodnog sistema, korisnici su u mogućnosti da koriste različite nodeove za manipulaciju geometrijom i stvaraju nevjerojatne modele s minimalnim naporom.

Blender podržava različite programske jezike, uključujući i Pyton. Pyton se može koristiti za automatizaciju zadataka u Blenderu, kreiranje novih funkcionalnosti, korištenje biblioteka za računalno vidno i slično.

Na primjer, s Pytonom možete stvoriti skripte za automatizaciju rada u Blenderu, kreirati nove alate, definirati pravila i logiku animacije i slično. To može ubrzati rad i olakšati izradu kompleksnih projekata.

Ukratko, korištenjem Pytona uz Blender možete stvoriti složene 3D modele, animacije i vizualizacije, koristeći jednostavne skripte.

Evo jednog primjera korištenja Pytona u Blenderu:

import bpy 
def add_cube(size, location): 
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(size=size, location=location) 

size = 1.0 
location = (0.0, 0.0, 0.0) 

add_cube(size, location)

Ovaj primjer stvara kocku u Blenderu s veličinom od 1.0 i lokacijom (0.0, 0.0, 0.0). bpy modul se koristi za pristup funkcijama Blendera iz Pytona, a bpy.ops.mesh.primitive_cube_add funkcija se koristi za dodavanje kocke. Veličina i lokacija se prosljeđuju kao argumenti funkcije add_cube, što omogućava jednostavno korištenje funkcije u različitim projektima.

 

Blazor-json

Blazor je dio .NET platforme otvorenog koda koja ima snažnu online zajednicu

Css

CSS je ključan dio web dizajna i korišten je u skoro svakoj web stranici na internetu.

Vue-axios

Get metoda za čitanje json-a iz vue-a pomoću axios plugin-a

Sortiranje brojeva

Kod nizova u javascriptu prilikom sortiranja stringova koristimo metodu sort(), kod sortiranja brojeva trebamo dodati dodatnu funkciju

Konvertor

Javascript konvertor kuna u eure

Izrada web stranice

kako napraviti web stranicu, ovo je korak-po-korak proces