Canvas API

Canvas API je jedna od ključnih tehnologija HTML5 koja omogućuje web stranicama da postanu interaktivne i dinamičke. Ova tehnologija pruža web programerima alat za crtanje i animaciju pomoću JavaScripta i to bez potrebe za dodatnim pluginovima ili bibliotekama. Canvas API se koristi uz HTML <canvas> element koji definira površinu na kojoj se crtaju elementi.

Canvas API omogućuje različite vrste crtanja, uključujući linije, krive, krugove, slike i tekst. Ova tehnologija također omogućuje programerima da stvaraju animacije i interaktivne prikaze, poput igrica, grafičkih prikaza i drugih aplikacija koje zahtijevaju dinamičke prikaze. Canvas API također omogućuje programerima da manipuliraju elementima na Canvasu korištenjem JavaScripta, što uključuje mijenjanje boja, veličine i položaja elementa.

Canvas API je također prilagodljiva tehnologija koja se može koristiti za različite namjene. Na primjer, možete koristiti Canvas API za izradu igrica, kreiranje interaktivnih karata, prikazivanje financijskih podataka, te stvaranje vlastitih grafičkih prikaza. Ovaj API također podržava dodavanje događaja korištenjem JavaScripta, što ga čini idealnim za razne aplikacije koje zahtijevaju interakciju s korisnikom.

U zaključku, Canvas API je jedna od ključnih tehnologija HTML5 koja omogućuje web stranicama da postanu interaktivne i dinamičke. Ovaj API omogućuje web programerima da stvore različite vrste crteža i animacija pomoću JavaScripta i bez potrebe za dodatnim pluginovima ili bibliotekama. Canvas API se koristi u različite svrhe i omogućuje programerima da manipuliraju elementima na Canvasu korištenjem JavaScripta. Stoga, ako želite izraditi interaktivne i dinamičke web stranice, Canvas API je tehnologija koju bi trebali istražiti.

Evo jednostavnog JavaScript koda za crtanje 3D kocke pomoću biblioteke za crtanje na Canvasu:


<canvas id="myCanvas" width="500" height="500"></canvas> 

<script> 

var canvas = document.getElementById("myCanvas"); 
var ctx = canvas.getContext("2d"); ctx.beginPath(); ctx.moveTo(100, 100); ctx.lineTo(200, 100); ctx.lineTo(200, 200); 
ctx.lineTo(100, 200); ctx.closePath(); ctx.stroke(); 
ctx.beginPath(); ctx.moveTo(150, 150); ctx.lineTo(150, 250); 
ctx.lineTo(250, 250); ctx.lineTo(250, 150); ctx.closePath(); ctx.stroke(); 
ctx.beginPath(); ctx.moveTo(100, 100); 
ctx.lineTo(150, 150); ctx.stroke(); ctx.beginPath(); ctx.moveTo(200, 100); ctx.lineTo(250, 150); ctx.stroke(); 
ctx.beginPath(); ctx.moveTo(200, 200); ctx.lineTo(250, 250); ctx.stroke(); 
ctx.beginPath(); ctx.moveTo(100, 200); 
ctx.lineTo(150, 250); 
ctx.stroke(); 

</script>

 

Ovaj kod koristi Canvas API za crtanje linija i stvaranje oblika kocke. Ovaj primjer samo pokazuje jedan od mnogih načina na koji se može crtati kocka korištenjem JavaScripta. Ukoliko želite crtati 3D kocke s više funkcionalnosti i realističnijim prikazom, možda ćete željeti koristiti neku od web-baziranih 3D grafičkih biblioteka poput Three.js ili Babylon.js.

Kvantno računalstvo

Za razliku od klasičnih računala, koja koriste binarne znamenke (bitove) za predstavljanje informacija, kvantna računala koriste kvantne bitove ili qubitove

Blazor

Blazor podržava dvije različite arhitekture: Blazor WebAssembly i Blazor Server.

Formatiranje broja

Formatiranje ispisa broja u javascript-u za različite kulture

Baze

Koriste u kombinaciji s programskim jezicima poput SQL-a i sistemima za upravljanje bazama podataka kako bi se omogućilo brzo i sigurno upravljanje podacima.

Motivacija

Motivacija igra ključnu ulogu u našem životu, jer nas tjera da djelujemo prema našim ciljevima i željama.

Bootstrap

Bootstrap je besplatni front-end framework za brži i lakši web razvoj